sunnuntai 5. syyskuuta 2010

Cairns

Cairnsin reissu ei oikeestaan lahtenyt kauheen hyvin kayntiin, silla odottelin yli puoltoista tuntia lentokentalla kyytia, joka oli luvattu. Soitin hostellille n. 3 kertaa ja lisaksi ystavallinen limusiinikuski soitti kerran sinne mun puolesta ja selitti niille, etta paikka, josta heidan pitais mut ottaa kyytiin on vaihtunut. Lopulta yhen toisen hostellin kuskin kavi mua niin paljo saaliksi, etta heitti mut sitte perille mun hostelliin. No sitte ku paasin hostellille, meinasin ruveta itkemaan :D Olin matkalla nahny tan toisen hostelli (jonka kuski mut siis toi pois kentalta) ja se naytti kivalta ja siistilta paikalta, missa vois ehka jopa rentoutua, mutta mun oma hostelli... Se muistuttaa ehka lahinna jotain slummin takakujia :D Siela on melko sotkusta ja kaikki kamat (esim. sohvat) on tosi Rikki. Ei siis vaan kuluneita, vaan oikeesti ihan risoja :D Eika se todellakaa oo mitenkaa pain kodikas paikka. Eli siis jarkytys sinne saavuttuani oli melkonen! (Ja siela on jotku kummalliset muovisangyt, jotka heiluu aina, ku joku alasangyssa liikkuu!) Joten voitte kuvitella millanen shokki oli tulla Sydney YHA Centralin hotellimaisesta ymparistosta tonne. (Tosin hintaerokin on kylla aika melkonen!) Valitettavasti olin jo maksanu 4 yota etukateen, joten oon kylla sen aikaa siela. Ja kylla nyt ku on jo 2 yota ollu siela ja tottunu ihmisiin, ni se tuntuu jo ihan ok paikalta, mutta ei siela kylla vielakaa mitenkaa mielellaan aikaa vieta, mutta ei kai se oo tarkotuskaa taala Cairnsis (siis hostellissa nokottaminen!) Mutta lisaks se on vahav turhan meluisa paikka, koska sijaitsee ihan keskella vilkkainta osaa kaupungista, ni en oo myoskaa ihan kunnolla nukkunu kahteen yohon, joten aion jokatapauksessa vaihtaa paikkaa, koska en vaan jotenki paase siita tunteesta eroon, etta joku kavelee koko ajan mun paalla :D (kayn tanaan kysymassa siita hostellista, jonka kuski mut noukki kyytille).

Mutta tanaan meen siis myos varaamaan sen sukelluskurssin, koska se on asia, minka todellaki taala haluan teha! (Vaikka yks poika muistuttiki etta siela on haita, mutta eivat kuulemma ole kauheen isoja :D) Kaikki myos sanoo, etta mun pitais kokeilla skydivinigia, mutta ala huoli aiti, en aio tehda sita, koska mulla ei oo niin minkaanlaista hinkua hypata lentokoneesta kuten ei hypata benjiakaa :) Kaytan ennemmin ne rahat vaikkapa reissuun Cape Tribulationiin.

Cairns itessaan on ihan ok kaupunki. Ei mitenkaa ihan mieleton paikka kaupunkina. Lahinna turisteja, ravintoloja ja baareja taynna, mutta taalta paasee helposti moniin upeisiin paikkoihin (kuten riutalle esim.) ja siks ehottomasti kokemisen arvonen paikka. Ja tietenki taala on myos suhteellisen helppo tutustua uusiin ihmisiin, koska kaikki on koko ajan juhlafiiliksissa!

Seuraavan kerran todennakoisesti tuun koneelle vasta ku sukelluskurssiki on alkanu, ni sitte voin kertoa tuntemuksia siita :) (Ellei sitte aika kay turhan pitkaksi ja tuunki paljo aiemmin istumaan koneelle :D) Nyt vaan sitte buukkaileen niita kursseja ja majapaikkoja!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti